DE PUBLIEKE RUIMTE
Hoe performen we hier? Met welk gedrag?
Voorbeeld 1. Op de bus helpen we een kinderwagen aan boord, tonen spontaan
ons vervoerbewijs.
We beschadigen ramen en bekleding, terwijl ik op de bus zit.
Ik word beïnvloed door (frisdrank):
Een man houdt een vrouw dichtbij. Een dramatische interactie tussen personages
linkt het merk aan seks. Durf je dit?
Dit schema, deze manier van handelen. De begeerte naar (merk).
We nemen een taalbad in de publieke ruimte. Durf je de publieke ruimte lezen, beluisteren,
fotograferen?
De woorden die ik hoor of spreek, propageren iets.
UCHI GEBA
De slaaf zijn van zenuwen. Een storende expressiviteit
Of zich op een gecontroleerde, aangename manier gedragen
en zo verdwijnen van de runway.
Door zich —————— te gedragen, geeft He-Man vorm aan de werkelijkheid.
Mijn identiteit op dit moment.
Ik plaats de voeten recht voor elkaar, loop met onbeweeglijke schouders
om het silhouet te doen uitkomen. Mijn gezicht uitdrukkingloos
of nonchalant
Ik laat de kleren spreken. Deze controlerende stem.
Strategische obstakels voor de ingang plaatsend, hoopt He-Man op een vlottere circulatie.
Ik kan ik mijn lippen onmogelijk onbeweeglijk houden, terwijl ik één wenkbrauw
optrek naar de camera.
UCHI GEBA II
Dit wou ik nog zeggen. Ons denken wordt gevormd
door lichamelijke ervaringen
En vice versa: Tina liet een fles water vallen toen ze in de war was.
Dat heet belichamen.
Onzekere, repetitieve bewegingen maken zonder doel of resultaat.
Ik had van jongs af een moeilijke verstandhouding
met sloten. Geen Houdini.
Tina leest in situaties hele verklaringen, oorzaken, gevolgen. Natuurlijk zonder waarheidsgrond.
Kan ze het helpen dat de hemel haar dit werk geeft?
Een gebrekkige communicatie met het slot speelt zich af in het hoofd. Dat Is wat ik bedoel.
Dat een slot moeilijk loskomt. Tina is pas na lange tijd gerust in het bijzijn van mensen of
gesloten dingen.